Страници

неделя, 29 март 2015 г.

Ori and The Blind Forest - BG




Последните няколко ревюта, които написах бяха за игри, които не правят нещо ново, а вместо това правят нещо вече виждано. Само че го правят изключително добре, като в същото време включват и нещо от себе си, което ги прави уникални. Днес мисля да продължа този тренд.

Ori and The Blind Forest е 2D Metroidvania игра, с леки RPG елементи, която е разработена от Moon Studios и публикувана на 11-ти март 2015 година.

Историята


По време на ужасна буря, малкия Ори пада от  Духовното Дърво( Spirit Tree )  и е намерен  от Нару, която го отглежда като собствено дете. По -късно Гората е застигната от бедствие и започва бавно да умира. Нару е една от жертвите на това бедствие.

Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - Press Kit

Сега, отново осиротелия Ори трябва да разбере и спаси Гората, в която живее.

Геймплей


Ori and The Blind Forest е 2D приключенска игра, със сравнително голям свят, разделен на части, които са свързани помежду си. Но като във всяка Metroidvania игра и тук ще намерите много врати, печати, барикади и какво ли не, които ще блокират пътя ви напред, докато не се сдобиете с нужното умение. За отварянето на вратите ще ви трябват Ключове, които понякога е предизвикателство да съберете, друг път ще е нужно да имате определено количество мана, така че може би е добра е идеята да се върнете за тези ъпгрейди на маната,които подминахте. Други неща, които ще събирате по пътя си, са Фрагменти, които ще ви разкриват картата, както и ъпгрейди на живота ви, които винаги е хубаво да се събират.


По време на приключението си, вие също ще събирате и Духовна Светлина(Spirit Light), като си взаимодействате с различни предмети и убивате лошковци. Когато съберете нужното количество Светлина, то Ори ще вдига ниво и ще има възможност да научи ново умение от едно от трите „дървета“ с умения – Офанзивно, Оцеляване и Приключенско.

В дълбините на Гората освен това ще откриете Мъдри Дървета(Ancestral Trees), от които ще научите уникални способности. Тези способности няма друг начин да бъдат научени, освен от тези Дървета и са ключови за прогреса ви в играта.


Ori and The Blind Forest използва освен като чекпойнти(Spirit Wells), така и като ръчни сейвове(Soul Links). Освен очевидните разлики между тях, има и още една важна - Кладенците ще възстановяват напълно живота и маната ви(в играта се казват по друг начин, но…), докато Линковете само частично ще правят това  и то ако имате нужните умения. За да научите ново умение, след като вдигнете ниво, ще ви е нужен или Линк или Кладенец.
   Линковете са много важни и не трябва да забравяте да ги използвате, защото Кладенците  са изключително рядко срещани, а когато умрете, играта ще ви връща на последното място, където сте се записали, като това може да е половин свят назад, точно преди онази гадна част, която минавахте цял ден.

Но това, което  наистина добре е направено, е “platforming”-a. Има абсурдно завъртяни и сложни пъзели, с които ще трябва да се справите. Например тройни скокове, където ще трябва да сменяте посоката насред въздуха, телепортиране покрай смъртоносни шипове, блинкване над пропасти, пълни с шипове, за да събирате Ключове, използване при атаките на противниците,  за да отваряте проходи, както и смъртоносно течение, което трябва да надбягате, докато от всички страни идват лошковци.

Естетиката на играта


Друга много характерна черта на Ori е красивата графика и прекрасната музика. Играта е изключително цветна, но не безумно шарена, а майсторски изрисувана. Докато играете, реално ще имате чувството, че сте в стара гора,  пълна с живот. До някъде ми напомня за Trine, но дори по-красива. Освен това героите имат лек Ghibli характер, който се вписва много добре в света.


A музиката…не мога да я опиша, за да добиете представа, трябва да я чуете. Тя е това, което създава уникалната атмосфера на играта. Всяка част от нея е на правилното място и ви създава чувството, което е нужно в този момент. Музиката е на нивото на игри като Transistor и Journey.



И третата, също важна част, която допринася за пълнотата на света на Ори, е историята. Няма да ви я издавам, но тя е наситена с чувства, смислена и добре разказана чрез ретроспекции и кратки клипчета. Но не липсват и напрегнати моменти, когато Ори се крие от Куро, както и затрогващи обрати, особено към края на играта.

Заключение


Ori and The Blind Forest е наистина много добре направена Metroidvania приключенска игра, която има всички нужни качества за представител на този жанр и дори повече.
За мен беше невъзможно да открия слаби места. Героят се контролира добре, пъзелите са хитроумни, трудни и разнообразни. За някои от тях ще ви трябва доста умение и търпение, за да ги минете.

Света на играта е зашеметяващо красив, разнообразен и жив. Докато играете, ще имате чувството, че преминавате през истинска гора, пълна с живот и обитатели. А прекрасната музика и чудесно поднесената, затрогваща история, създават чудесна, макар и малко тъжна атмосфера, която прави света на Ори завършен.

Искрено ви препоръчвам Ori and The Blind Forest, пробвайте я и после ще ми благодарите.
П.С. Изглежда очевидно, но ви съветвам да стоите далеч от нея, ако не харесвате този тип игри или platforming-a не ви е по силите. Защото ако е така, то тази игра ще е едно болезнено изживяване за вас.


Линкове:


Няма коментари:

Публикуване на коментар