Страници

неделя, 28 юни 2015 г.

Massive Chalice - За X-COM с Любов




Отваряш очи, седиш на трон, пред теб са събрани всички твой поданици. Насред тях, над малък басейн пълен с искряща вода е най-верния ти съветник Огромният Бокал(Massive Chalice)! Да, точно така, ти си Крал и се вслушваш в думите на магически, говорещ бокал. Също така си безсмъртен, но това няма чак такова значение, защото не можеш да напуснеш трона си.

Massive Chalice е походова тактическа игра, в която ще ви се налага да строите Крепости, да създавате Домове и да водите екип от елитни герои срещу своя смъртен враг Cadence. Играта е дело на Double Fine Productions и излезе на пазара на първи Юни 2015 година. За тези от вас, които не знаят Double Fine са хората, които стоят зад игри като Grim Fandango, Brutal Legend, Broken Age и The Cave.



История или Защо сте затънали до коленете в Cadence



Събуждате се и откривате, че сте Крал и цялото Кралство разчита на вашата мъдрост. Но защо? Защото Cadence са на прага ви вече, а хората няма(поради някаква причина) да последват огромен, говорещ бокал срещу нашествениците. Но ще последват вас, защото във вас тече кръвта на всички силни Домове в Кралството. От тук нататък със силата на своето вътрешно зрение вие ще водите елитен отряд герои, който ще трябва да задържи инвазията достатъчно време. Колко е това време, питате? Ами само триста години, докато Бокала събере достатъчно енергия и съкруши Cadence с един финален удар.

Играта не предлага много история, в смисъла директно да я разказва, а по-скоро ви оставя да влезете в ролята на Крал и сами да си измислите историята. Под вашето управление могъщи бастиони ще бъдат построени, а Домове ще просперират и загиват, а Могъщи реликви ще бъдат предавани в родовете на героите ви. Друго, което ще ви предлага късчета история са случайни събития, с които от време на време ще трябва да се справяте. За всяко такова събитие вие ще имате три опции, от които да избирате. На основата на вашият избор нещо добро или лошо ще се случва с Кралството ви. Случайните събития могат да варират от странници, които идват да искат една от реликвите ви до двойки, които не се разбират помежду си и търсят съвета ви. Ако сте играли Warlock: Master of Arcane/Exiles, то вие сте добре запознати с тази механика. Но говорейки за тези неща, започнах да навлизам в темата за...


Механиките на играта или Какво точно се очаква от вас като Крал



Massive Chalice може да бъде разделена на две части - Битки и Развитие. Нека започнем с Развитието, защото то води до Битките.

 Развитието се случва основно в Замъка ви и в Крепостите на вашите Домове. В Замъка си вие ще можете да правите различни ъпгрейди за Кралството и Героите си. Тези, които са за Кралството най-вече ще подобряват скоростта на другите ъпгрейди, на строене на Крепости и тази на търсене на нови Герои. Ъпгрейдите на Героите ви са малко по-сложни. Всеки клас има шест основни ъпгрейда - три на бронята, която носят и три на оръжията си. Доста стандартно, нали? Да, но има и нещо по-интересно. Освен тези шест стандартни ъпгрейда за всеки определен брой убити врагове от определени видове, вие ще можете да използвате характеристиките на тези противници за да създадете уникален вид броня, предмет или оръжие. Тези предмети ще ви дават уникални възможности като AoE атаки, стрели, които преминават през противниците ви и възможността Героите ви да си възстановяват живота, когато нанасят поражение на противника. А някои предмети дори ще ви позволят да неутрализирате напълно способностите на враговете си. Но каква е цената, питате вие? В сегашната ви ситуация има само едно нещо, което ви е ценно - времето. 
Уловката тук е, че ще трябва внимателно да планирате какво точно искате да направите. Дали да пуснете нов ъпгрейд или да търсите нови попълнения от Герои или дали да не построите нова Крепост. За да издържите триста години ще ви се наложи Героите ви да са екипирани с най-доброто, което имате, но ще трябва да не занемарявате и Домовете. И както винаги в подобни игри не можете да разработвате повече от един ъпгрейд едновременно. Но това е нещо, което се среща в почти всяка 4X игра, по-интересното за мен бяха Домовете.



Когато построите Крепост, вие ще трябва да изберете един от Героите си за неин Владетел и евентуално ще му изберете жена или мъж, ако сте назначили жена за Владетел. Това ще ви даде възможността на всеки няколко години да получавате свежи попълнения, които да можете да включите в екипа, който се бори с нашествията на Cadence. Родителите ще определят две неща в своите деца. Първо техните отличителни черти и второ техният клас. В Massive Chalice има три основни класа - Алхимик, Ловец и Каберджак. Ако родителите са от един клас, то детето им ще е техният клас, но ако са от различни, то ще е класът, който се получава от комбинацията между двата класа.

За разлика от класа обаче, то отличителните черти, които детето ще има са избрани на случаен принцип от тези, които родителите му имат. С други думи, то може да наследи както само добри, така и само лоши черти от родителите си. Или пък по малко и от двете.  За добро или за лошо, негативните черти не могат да бъдат премахвани, както можеше в Darkest Dungeon.



Екипа ви от Герои може да се състои от максимум петима души, които могат да бъдат каквито си искате класове. Един съвет от мен, не се привързвайте към Героите си, защото дори и да не ги убият в битка, то те със сигурност в някакъв момент ще умрат от старост. Моят личен рекорд е един Ловец, който беше на 94 години и убиваше почти всичко с един изстрел, но накрая си замина и няма да ви казвам каква дупка се отвори в екипа ми. Ако героите ви обаче се отличат в бой, то те стават легенди и след кончината си оставят след себе си могъщи артефакти, които от тук нататък ще се предават в семейството им, докато то съществува. Тези артефакти винаги ще са оръжия, които ще са доста по-силни от почти всяко оръжие, до което можете да се докопате с ъпгрейди и ще стават само по-силни тъй като ще събират опит и ще вдигат нива.

Пишейки последните няколко абзаца упорито обикалях около това, което може би най-много интересува повечето от вас. Как са всъщност битките в играта?

Приблизително на всеки десет години Cadence нападат няколко от пограничните земи на Кралството ви. За жалост вие можете да изберете само една, която да защитите и има няколко неща, които ще повлияят на избора ви. Първото нещо е нивото на поквара в атакуваните територии. Ако това ниво достигне три, то вие губите дадената територия завинаги. Второто нещо е наградата, която ще получите, ако отблъснете нападението от дадена територия. Наградите могат да бъдат неща, като повече опит за всички участвали герои, ускоряване на ъпгрейдите, които текат в момента или дори да спасите герой, който да се присъедини към каузата ви. Третото нещо(което при мен имаше най-малко значение при избора ми) е какви противници ще срещнете в дадената територия, която е нападната.



След като решите, кое е най-важното нещо за вас, вие ще се намерите на ръба на Бокала, където ще ви чакат вашите петима избраници. Тук ще можете да направите някои последни приготовления преди да се хвърлите в битката. Ще можете да смените героите си с други, да им вдигнете нива, ако не сте или да им смените екипировката. Когато прецените, че са достатъчно подготвени е време да скочите във водата!

Самите битки неизбежно ще ви напомнят за X-COM. Редувайки се, двамата с вашият противник ще извършвате действия с героите си, докато не остане само един екип жив. Може би най-голяма разлика между X-COM и Massive Chalice са някои механики, които тук са по-опростени, като например системата за прикриване. В този случай вие просто ще трябва да застанете зад дърво или камък, за да се скриете, но също така и ще трябва да напуснете прикритието си, ако искате да използвате някакви атаки, които удрят в права линия. Като например изстрели с арбалет. Алхимиците са единствените, които могат да атакуват иззад укритието си, тъй като техните атаки са с траектория. Разбира се, ако сте скрили Алхимика си зад дърво няма да ви се получи...

Double Fine са избрали интересен подход за шанса да уцелите целта си. Всеки, който атакува от разстояние има шанс напълно да пропусне. Докато всеки, който атакува в ръкопашен бой, не може да пропусне, но има шанс да нанесе единствено минимално поражение на целта си.



Битките са интересни и трудността им се увеличава адекватно с развитието на играта. Също така компютърния ви опонент прилага прилични тактики и умело използва уменията на единиците си. Twitchers ще си разменят местата със слабите ви герои, като по този начин ще ги поставят насред група от врагове. Wrinklers ще нападат най-старите ви герои, ако могат и така нататък. Също така съществува реален риск с някоя от атаките си да ударите и своите, така че внимавайте с АоЕ атаките и пронизващите стрели. Нещо друго важно за битките, което за малко да пропусне е това, че при размяната на удари с противника се усеща силата зад тях, което допълнително увеличава насладата от воденето на битките.

И като заговорих за враговете ви и битките, тук искам само да спомена, че ми се стори много интересно това, че повечето ви противници са някакви мутирали растения, които са решили да завземат света и унищожат всяка следа от човечеството.



Зелени гори, тучни поляни и птича песен.... ами не точно



Когато за първи път видях картата на Кралството, първата ми мисъл беше "Я! Това прилича на картата на Вестерос от началото на Игра на Тронове". И е така, стила на анимация е някаква смесица между Игра на Тронове и Endless Legend, като в играта всичко е направено в този квадратен стил, дори и Героите ви. Мен лично това не ме притеснява, тъй като външния вид на играта никога не е бил определящ за мен...но напоследък изглежда съм част от малцинство в това отношение.



Относно озвучаването на играта - Героите ви не говорят, дори и обичайните повтарящи се реплики, когато им давате някаква команда ги няма. Единствено, когато убият някого до тях се появява някаква кратка реплика, като текст. Издават звук, единствено когато някой ги удари или умрат. За разлика от тях обаче Бокала почти никога не млъква. Двете му страни постоянно ще бърборят за нещо. Било то за стари битки, стари спорове, различни забележки и естествено ще се дърлят един с друг постоянно. Понякога ще бъдат и полезни, когато се срещнете нов вид противник, то те ще ви дават информация какво да очаквате от него.



Музиката на играта в началото не ме впечатли особено, но по време на една от битките се улових, че си я тананикам, така че...можем да я наречем достатъчно тематична предполагам.


Заключение


Massive Chalice е походова тактическа игра, в която вие ще влезете в ролята на безсмъртен крал, който трябва да задържи нашествениците, докато неговият вълшебен Бокал събере достатъчно магическа енергия. По време на играта вие ще строите Крепости, ще жените Герои, ще създавате Домове и ще се грижите реликвите на падналите в бой легенди да остават в ръцете на техните родове. Освен поддържането на Кралството вие ще водите и елитен екип от Герои, който ще трябва да удържа нашествието в земите ви. По време на битките ще бъдете в свои води, ако сте играли X-COM или друга игра с подобна бойна система. Това което прави играта интересна е системата, която ви позволява, когато убиете определен брой определени противници да направите от събраните материали нови, уникални предмети, които не можете да получите по друг начин. Тези предмети ще дават на Героите ви специални, уникални умения.



Най-големият проблем, който можете да имате с играта е това, че не изглежда...впечатляващо. Визуалния стил на играта е смесица между GoT и Endless Legend. За това и тези от вас, които предпочитат игрите им да изглеждат зашеметяващо може да бъдат разочаровани. Според мен обаче Massive Chalice има повече от достатъчно съдържание, което да компенсира външният й вид. Да не говорим, че едно изиграване няма да ви отнеме повече от ден или два. Но през това време ще ви държи постоянно в напрежение, притиснати от множеството решения, които трябва да вземете, ако искате Кралството ви да оцелее.

Съветът ми е да й дадете шанс, Massive Chalice определено има какво да ви предложи.

Линкове:




Няма коментари:

Публикуване на коментар