Страници

събота, 6 юни 2015 г.

Invisible Inc - Klei го направиха отново!



Чували ли сте за Shank? А за Shank 2? Mark of the Ninja? Don't starve?  Какво е обаче общото между тях ? Всички те са дело на Klei Entertainment. И всички тези игри са много добри в това, което правят. Но днес не съм тук за да ви разказвам за Klei и предишните им успехи, а за най-новата им игра - Invisible Inc. Може да сте я чували и под старото й име Incognita.

Играта се появи на пазара на 12ти Май и представлява походова, тактическа стелт игра, в която играча поема контрола над екип от елитни агенти.



Светът


Invisible Inc. се развива в едно не толкова далечно бъдеще, в което влиятелни корпорации управляват света. Но както винаги, когато има управляващи има и такива, които са срещу тях. Вие сте част точно от тази група - Invisible Inc. Вашата цел е да направите живота на корпорациите възможно най-труден, като крадете техните технологии, хаквате лични те им данни и източвате парите им. И ако докато правите това, получите възможност да ги съборите от трона им веднъж завинаги, то още по-добре!


Историята

По време на една от мисиите си, сградата, в която сте нахлули е подозрително тиха. Въпреки съмненията си обаче вие продължавате мисията. Няколко минути по-късно Главната ви база е ударена от силите на корпорациите. От всички единствено лидера на Invisible, заедно с изкуствения интелект Incognita и двама агенти успяват да се спасят. Сега имате 72 часа да отслабите корпорациите до толкова, че да успеете да проникнете в главната им база, където да инсталирате Incognitra, което ще ви позволи да свалите веднъж завинаги враговете си от власт.


Геймплей

След като минете първата, обучаваща мисия, вие получавате достъп до карта на Света, на която са обозначени всякакви видове мисии. Също така най-отгоре на картата ще имате и часовник, който ще ви показва колко от 72та часа ви остават. Щом времето ви свърши вие сте вкарани в последната си мисия от кампанията. С други думи таймера показва колко време имате да подготвите агентите си за решителната ви задача. Как ще стане това? Ами като изпълнявате другите мисии, които се появяват на картата. Това е основното, за което ще ви служат мисиите - да развивате героите си, тъй като по време на тях няма кой знае колко история и те няма да ви разкрият много за света, в който се развива Invisible. Има няколко вида мисии - такива, които ви дават пари, които ви отключват още мисии, по време на които имате шанс да намерите редки предмети и/или ъпгрейди за агентите си. Но нека минем на най-интересната част от играта, стелт аспекта на играта.



Всеки път, когато започвате мисия, то нивото за нея генерирано на случаен принцип. На всяко ниво има две основни неща, които ви интересуват: целта на мисията и изхода от нивото. Когато аз играх играта, винаги намирах изхода първо, преди целта си, но това не е наистина проблем на играта... Изхода може да използвате по всяко време за да прекратите мисията, на която сте в момента. Ако когато излезете от мисията имате убит агент, то той е загубен до края на кампанията.

Докато сте на мисия вие ще се сблъскате с два вида противници. Първият са Пазачите, които патрулират наоколо. Те ще ви застрелят на място, ако ви видят, но вие можете да ги зашеметите или дори и да ги убиете също. Имайте предвид, че ако ги убиете, това ще повиши нивото тревога, което колкото по-високо става, толкова повече внимание привличате и повече Пазачи и видеокамери се появяват. Като споменах видеокамерите, това е втория вид противник, който ще срещнете. Наблюдателни видеокамери, автоматични оръдейни кули и дигитални демони, които пазят различни компютри принадлежащи на корпорациите. Най-добрия ви избор срещу тях е да използвате Инкогнита, която може да ги хакне и по този начин напълно неутрализира или още по-добре да ги направи да работят за вас. Но казах, че ще говоря за стелт аспекта на играта а два абзаца бръщолевя за други глупости...

Играта използва проста, но чудесно работеща система от прикрития и полезрение. Ако сте скрили зад бюро, което обаче е в полезрението на Пазач, то той няма да ви види. Но може да имате проблеми да се покажете от иззад прикритието си. От друга страна, дори и да стоите точно до Пазача, но не сте в полезрението ви, то той няма да има идея, че сте там...Въпреки това бях изненадан колко добре работи една толкова проста система и колко бързо играта може да стане изключително трудна! Ще се криете в ъглите на стаите или до вратите и просто ще се надявате Пазачите да не погледнат към вас. Или ще се промъквате покрай тях, оставяйки нищо друго освен раздвижен въздух след себе си. Няма да сте нищо повече от пробягваща сянка на ръба на периферното им зрение. Чувството, когато успеете да увъртите няколко Пазача и ги оставите да се въртят в кръгове, объркани, докато вие вече сте на другия край на нивото е наистина много приятно. Тук може би се питате, защо просто не ги неутрализирам и да се свършва с тях? Истината е, че трудно можете да се изправите лице в лице срещу тях. Ако се стигне до отворен конфликт, то Пазачите ще ви премажат. Особено на по-трудните мисии, където има и такива, които е по-трудно да зашеметите. А колкото до убиването им, то оръжия и амуниции се намират много трудно, а когато убиете някого той вдига рязко нивото на тревога, което води до по-лоши неща. Но ако внимавате, планирате внимателно и подготвяте засадите си умно, то Пазачите, дори няма да разберат какво им се е случило.



Удоволствия за окото и ухото

Ако хвърлите поглед на игра правена от Klei, вероятно веднага ще разберете, че е тяхна. И не, не защото винаги използват един и същи стил...в смисъл, да правят го, но...уф, сложно е. Погледнете Shank и след това погледнете Mark of the Ninja и ще видите, че си приличат, въпреки, че са коренно различни игри. Сега погледнете Invisible и ще видите, че стила нашепва "Klei". Някак си са успели да открият стил, който не е повтарящ се, но в същото време е разпознаваем и харесван. Агентите са добре нарисувани и само като ги видите, вече знаете, че всеки от тях си има характер и се различава от останалите. Дизайна на нивата, също е добър, разнообразен и те самите са хубаво нарисувани. Единственият проблем, който имах е, че не винаги знаех дали агентите ми ще завършат движението си прикрити или не, което ми създаде някои доста големи проблеми. Все още не съм сигурен обаче дали това беше вина на играта или проблем в мен самият.



Относно озвучаването. Не е никак лошо, музиката е приятна, но не привлича вниманието, защото все пак играете стелт игра, не ви трябва епична музика, която да ви накара да се втурнете в дива атака срещу Пазачите. Всички агенти и герои са озвучени със собствени гласове и то доста добре. Като цяло не мога да кажа нищо лошо за лошо за озвучаването на играта, същото е като бойната и стелт механиките - проста, но вършеща чудесна работа.


Заключение

Ако ви се играе стелт игра, която да ви държи в напрежение подобно на старите Thief игри, то тогава Invisible Inc е за вас. Вярно има няколко съществени разлики в двете, но като качество на стелт аспекта са напълно равни за мен. И в двете нямате голям шанс, ако се опитате открито да се изправите срещу противниците си и е по-добре да се придържате към потайните си трикове, които ще ви превърнат в нищо повече от привидение, което Пазачите няма да сигурни, че дори са видели.

Имах разбира се и някои леки проблеми с играта, като например това, че не винаги бях сигурен дали агентите ще завършат хода си под прикритие или не. Също така нещо друго, което беше малко дразнещо беше това, че ако застанеш точно до някой Пазач, но не си в полезрението му, то той въобще няма да реагира. Да, разбирам че играта е походова и защо е направено така, но...

И най-големият недостатък на играта за мен беше липсата на добре развита история. С толкова добра обстановка, като тази на Invisible това си е направо пропусната възможност за добра история, която да подсили още повече атмосферата.

Но въпреки тези малки недостатъци на играта, половината от които доста субективни, то аз се насладих изключително много на играта. Както казах още в заглавието Klei го направиха отново! Направиха отново малка, но невероятна игра.



Линкове:

Официален сайт

Steam

Klei Entertainment

Няма коментари:

Публикуване на коментар