Страници

петък, 19 юни 2015 г.

Serpent in the Staglands - Ще може ли да се промъкне сред модерните игри?




Имах доста затруднения с решението си за тази игра. Имам предвид, харесва ми, играта е добра, но...нека караме подред. Serpent in the Staglands е cRPG игра, която във всеки аспект принадлежи на 90те, освен в датата си на излизане. Появи се на пазара на 28ми Май 2015г и е дело на Whalenought Studios. Играта се развива в света на Вол, който е вдъхновен от Трансилвания през Бронзовата епоха.


Историята и Света



В Serpents in the Staglands вие влизате в ролята на бога на Луната Неколай, който след като е слязъл на земята за Лунния фестивал открива, че пътя му обратно към владението му е отрязън. Сега той е принуден предрешен като смъртен да открие виновника, бил той друг Бог или човек.



Света е също доста подробен, като информация за него ще получавате основно от разговорите си с другите, както и от невероятно дългите и подробни описания на предметите, които ще намирате. Малко странен начин, но определено работещ и ако ви се чете, то ще ви помогне да се потопите в света на играта. Освен това в началото на играта вие започвате от собствения си Храм, който е пълен с всякакви книги, които ще ви дадат още информация за Вол. Ако ги прочетете притежавайки нужните умения, то дори може да ви научат на нещо приложимо.


Наслади за сетивата



Когато за първи път видях играта си казах "О, не, още едно пикселизирано cRPG" и то си е точно такова, но е толкова добро от повечето, които излязоха напоследък, че веднага се разграничава от тях. Всеки път когато сложите нов предмет на някой от героите си, то неговият външен вид се променя. Само с един поглед можете да разберете какво носитя хората ви, както и с какво са въоражени противниците. Всяка изстреляна стрела и всяка хвърлена колба са лесно видими. Колбите дори са анимирани как се въртят във въздуха, докато летят към целта си. Когато магьосници правят магии, около тях танцуват многоцветни енергийни потоци и лъчи от унищожение или лечебни сили извират от ръцете им. Можете дори да видите как въдуха около тях трепти от освободената сила.



Но красотата на играта не се ограничава само до героите в нея. Всяко място, което ще посетите е изключително детайлно и приятно за окото. Serpent in the Staglands е ретро RPG, но е невероятно красиво. Тук не мога да пропусна да спомена и сцената, в която решавате част от миналото на Неколай, като отговаряте на няколко въпроса от рода на това с кой друг Бог сте близки, как сте се появили пред първите заселници и защо сте ги спасили, когато са дошли по тези земи. Въпросите ви са задавани от мистична красавица, която, както и стаята около нея, е комбинация от реални кадри, както и CGI. Не бях виждал тази техника използвана от години! Има ли нужда да казвам, че като всичко останало в играта и това е направено чудесно.


Геймплей и игрални механики



В играта вие ще водите група от приключенци, които или ще срещнете по време на пътуванията си или ще създадете още в началото на играта. Все пак сте Бог. Когато създавате смъртният, който ще е вашето прикритие вие имате добър избор от раси и подраси. Някои подраси ще ви позволят да започнете с някакво ниво на вашите таланти. Талантите ви променят начина по който влизате във взаимодействие със заобкалящият ви свят. Например можете да сте благородник или дори да говорите с животни. За разлика от талантите, винаги започвате без никакви бойни умения и е ваш изборът какъв искате да бъдете. Можете да сте сеещ разрушение магьосник или страховит войн...а може и да сте комбинация между двете.

Както и в други подобни игри и тук за боевете се използва "паузираща битка в реално време". Да, същата като тази в Dragon Age и Pillars of Eternity. SitS прилича на Eternity и по други неща. Като например по общия инвентар и битките, които лесно могат да ви затрият още от самото начало, ако очаквате да са лесни, само защото с в ранен етап на играта. Да не споменаваме, че за изчисляването на поражението, избягването на атаки и други също е използвано хвърляне на зарове. Дори поражението, което оръжията ви нанасят го пише като зар - "поражение от 1d4" например.Важна разлика между двете е тази, че тук се умира много по-лесно. Като ако вие умрете, то губите играта веднага, а ако умре някой от спътниците, то той е загубен завинаги.



 От самият старт играта ви оставя да се оправяте както можете и ясно ви показва, че няма да ви държи ръката. Ясни знаци за това е факта, че още от първият си бой можете да умрете, както казах вече, но също така че няма и никакъв туториал. Но за сметка на това от самото начало имате пълна свобода, както да ходите където си искате, така и да се отнасяте както си искате с тези, които срещате. Можете да ги лъжите, заплашвате или пък да се държите добре и да им помагате. Можете дори и да обвържете душите на спътниците си с вас, като по този начин ги напарвите свои слуги. Както казахме вече...все пак сте бог.

Друга характеристика на играта, която ще е позната на всички, които от години играят cRPG игри е това, че по картата ви няма никакви маркери къде трябва да ходите или какво трябва да направите. Ще ви се наложи да помните какво казват хората, с които говорите, както и да разчитате карти с маркирани места на тях. Не че играта няма своя карта. Има и то тя е доста голяма и подробна, просто на нея няма нищо обозначето освен селищата, които сте посещавали. Придвижването между отделните места ще можете да извършвате, като просто ходите от точка А до точка Б или като отворите световната карта и цъкнете на мястото, където искате да отидете. Имайте в предвид, че съществува възможността да попаднете на засади по време на пътуванията си.



Заключение



Serpents in the Staglands е класическо cRPG в стил 90те, в което вие влизате в ролята на бог на Луната, който не може да се върне обратно във владението си поради намесата на неизвестен извършител. Сега принуден да приеме облика на смъртен той/вие трябва да откриете кой е виновника за случилото се. По време на приключенията си, вие ще водите група от хора, които ще срещате по време на пътуванията си или ще създадете още в началото на играта.

Това което разграничава тази игра от останалите в ретро пикселизирани игри е цялото старание, което е вложено в нея. Още от самото начало ще забележите колко много внимание е обърнато на всеки малък детайл. Никога дори не съм си помислял, че е възможно да се създаде нещо толкова красиво, като се използват само пиксели. Като започнем от лицата на персонажите и стигнем до заобикалящата ви среда, всичко е невероятно нарисувано. Самият свят на играта е обширен и разнообразен изпълнен с живот и всякакви врагове и животни и хора, на които да помагате. Защо включвам животните към тези, на които помагате? Защото с правилните умения вие ще можете да говорите с тях.



В играта вие развивате героя с в две направления - неговите таланти, които променят начина по който той си взаимодейства със света и неговите бойни умения. Талантите ще ви позволяват да сте изкусен трапер, благородник или както вече споменах дори да говорите с животни. Някои от тях ще имат и други ефекти, които ще въздействат върху случващто се по време на бой. Избора ви на раса може да играе роля за това с какви таланти ще започнете, но нищо няма да промени факта, че не започвате с никакви бойни умения и избора какъв искате да сте на бойното поле е изцяло във ваши ръце.

Както винаги не всичко е розово и аз имах един много голям проблем със Serpent in the Staglands. Това беше факта, че според мен излезе в неподходящ момент. Не ме разбирайте грешно, играта наистина е добра, но освен ако не искате да си припомните детството и колко добре могат да изглеждат пикселите, то практически нямате причина да я играете, тъй като Pillars of Eternity я бие във всяко отношеине - графично, история, свят. Може би единствено като система на бой и ниво предизвикателство са равни. Може би... Просто трябваше да излезе няколко месеца по-рано и щеше да има по-голям успех според мен.

Линкове:

Няма коментари:

Публикуване на коментар