Предателство в къщата на хълма( Betrayal at the house on the hill) е кооперативна игра за 3 до 6 играчи, от дизайнера Брус Гласко и публикувана от Hasbro и Wizards of the Coast. Сюжета на играта със сигурност е познат на всеки фен на хорър филмите - няколко приятели решават да си организират приключение и отиват да изследват старата призрачна къща, където съвсем "неочаквано" започват да им се случват всякакви странности и беди. Но Гласко е успял да създаде нещо много интересно от този изтъркан сюжет, така че ви съветвам да продължите с четенето.
Какво ще откриете в кутията
- Шест фигурки на героите + шест карти с показателите на героите
- 80 различни карти, които се разделят в три тестета - Случки, Знаци и Предмети
- Книжка с правила
- Книжка за Предателят(за това след малко)
- Книжка за Оцеляващите(също след малко)
- Специални зарове
- 45 плочки с отделни части от Къщата на тях
- 100 най - различни токена
Героите
Героите могат да бъдат разделени на физически и психически силни, като всеки от тези два вида си има свой силни и слаби страни. Всеки започва с различни стойности на показателите(сила, скорост, психика и знание), като на различните герои, показателите се увеличават и намаляват с различна скорост. Например, ако някой има 5 сила и нещо му я намали с 1, то той не е задължително да остане с 4(вижте картинката, ако ви обърках още повече).
Как протича играта
В началото на играта, всички играчи започват в антрето на къщата, като единствените обърнати плочки са коридора на първия етаж, включващ стълбите към вторият и плочката от вторият етаж, на която е краят на стълбите.
Първият играч си избира накъде да тръгне, като няма ограничения за посоката, стига да има врата натам, накъдето се е запътил. В момента, в който играчът прекрачи прагът, се обръща плочка, избрана на случаен принцип. Единственото изискване за нея е тя да е за този етаж. От кои етажи са плочките е означено на гърбовете им.
Всяка плочка може да има нарисуван на нея символ за Случка, Знак, Предмет или да няма нищо.
Ако на плочката има някой от туко-що изброените символи, то тогава влезлият в стаята тегли карта от съответното тесте и прави, каквото е написано на нея. Или ако си е изтеглил предмет си го запазва и си променя показателите, ако предмета му ги увеличава или намалява.
Всеки път, когато бъде изтеглен Знак, играчът, който го е изтеглил трябва да хвърля шест зара, като сборът от тях трябва да е равен или по - висок от броя на Знаците изтеглени до сега.
Ако сборът на заровете е равен или по - голям от броя на Знаците, играта продължава както до сега. Ако сборът на заровете е по - нисък от броят на изтеглените Знаци, то тогава се случва Обсебването, при което един от играчите става лош. Обсебеният, ако изрично не е споменато друго е този, който е стартирал Обсебването.
Сега трябва да се определи кое точно от 50те Обсебвания ще се играе. Това става като Книжката с правилата се отвори на таблицата за Обсебванията и в нея се открие комбинацията от стая, в която е изтеглен последният Знак и самият знак. Например - ако в градината сте намерили Кристално кълбо, то вие ще играете "Джо Вампира". След като това се направи, Обсебеният или Предателят излиза от стаята, като си взима Книжката за Предателя и в нея прочита каква е целта му отсега нататък. Останалите играчи отварят Книжката за Оцеляващите и там четат по какъв начин могат да спрат Предателят. След което двата отбора правят каквото могат за да спечелят.
Моето мнение за играта
(Което, ако не ви интересува, може да минете към линковете в краят на статията)
Играта е много, много добра! Ходовете не са дълги и всеки може да прави почти всичко което си пожелае. Да обикаля из къщата, да си събира предмети, да си развива героят и каквото още се сетите сами.
Но мисля, че това, което наистина ме спечели е как никога не знаете какво ще ви се случи, нямате представа кога ще се случи Обсебването, не знаете какво ще има в следващата стая, не знаете кой ще е предателят, не знаете нищо. Всичко това също много допринася за поддържането на постоянно напрежение, което си е важно, все пак играете хорър-игра. Но същите тези специфики на играта дават и възможността тя да бъде преигравана отново и отново.
Единственото, което не ми хареса е че има Обсебвания, които не са балансирани, тоест на Предателят ще му е много трудно или обратното на Оцеляващите ще им е почти невъзможно да спечелят. Но като изключим този дребен недостатък, защото това са само няколко от общо 50те Обсебвания, всичко останало много, много ми допада. Препоръчвам ви я горещо, ако сте фенове на кооперативните игри, то трябва да пробвате Предателство в къщата на хълма!
Играта в:
BoardGameGeek
Wizards of the Coast
BoardGamesBG
eBay
Но мисля, че това, което наистина ме спечели е как никога не знаете какво ще ви се случи, нямате представа кога ще се случи Обсебването, не знаете какво ще има в следващата стая, не знаете кой ще е предателят, не знаете нищо. Всичко това също много допринася за поддържането на постоянно напрежение, което си е важно, все пак играете хорър-игра. Но същите тези специфики на играта дават и възможността тя да бъде преигравана отново и отново.
Единственото, което не ми хареса е че има Обсебвания, които не са балансирани, тоест на Предателят ще му е много трудно или обратното на Оцеляващите ще им е почти невъзможно да спечелят. Но като изключим този дребен недостатък, защото това са само няколко от общо 50те Обсебвания, всичко останало много, много ми допада. Препоръчвам ви я горещо, ако сте фенове на кооперативните игри, то трябва да пробвате Предателство в къщата на хълма!
Играта в:
BoardGameGeek
Wizards of the Coast
BoardGamesBG
eBay
Няма коментари:
Публикуване на коментар