Страници

неделя, 3 май 2015 г.

Armello - BG






На 22-ри Януари в Steam се появи ново допълнение към изключително популярния напоследък “Early Access”, който ви позволява да играете игри докато те все още са в процес на разработка и по този начин хем вие да пробвате нещо ново, хем да допринесете за развитието на играта. Сега, аз рядко прибягвам до “Early Access” и обикновено го използвам само, за да си набелязвам неща, които да следя, но в случая играта, за която ще ви разкажа толкова ме заинтересува, че не се сдържах. Armello изглеждаше като перфектната комбинация между класическа настолна игра и модерни технологии.





"От Плъха до Мечката

Клановете решиха

Времето дойде

Трона да бъде взет"


Мисля, че от този цитат става ясно каква е целта ви – да вземете трона. И докато от горе цитираното изглежда, че всички са на едно мнение, то Armello е далеч от кооперативна игра, напротив тя е точно обратното. Първо нека кажем малко повече за Клановете.



"След Големите Ужаси

идват Големи Герои"




Четирите Клана са избрали своите Герои и те ще трябва да се преборят с опасностите, които им е приготвил света, но също така те ще трябва да се изправят и срещу всеки от останалите Кланове. 
  Избраниците са:
  • Дейн от Вълчия Клан – Вълците са рицарите в света на Armello – те са честни, справедливи, доблестни и единствената им цел е да предпазят цялостта на Клана. Ако за това трябва да убият Краля, то така да бъде.
  • Сана от Мечия Клан – Мечките са най-стария Клан в света на Армело, наследници на Друидите от Древността. Мечките дълги десетилетия са служили на Двора, но за тях винаги най-голямо значение е имало добруването на света на Армело и сега покварата обзела Краля застрашава този свят.
  • Меркуцио от Клана на Плъховете – Плъховете са най-многобройния Клан и това е тяхната сила, те са навсякъде и нищо не им убягва, няма събитие в Кралството, на което няма плъх, няма беда покрай която не се навърта плъх. С огромното количество пари и информация, която имат Плъховете са тези, които управляват Кралството зад кулисите. 
  • Амбър от Заешкия Клан – Зайците бяха първите, които откриха богатствата скрити под Армело и ги взеха за себе си, превръщайки ги не само в красиви украшения, но и в могъщи оръжия, които им позволиха да застанат наравно с другите Кланове.


След като си изберете един от Героите е време да напуснете земите на Клана си и да се опитате да спасите Кралството. Но времето ви е ограничено! Покварата яде Краля отвътре и той бавно умира. Ако не сте осигурили на Клана си нужното влияние, когато той умре, то вие ще сте изпуснали шанса си. Освен да бъдете част от най-влиятелния клан имате и друга опция – да се промъкнете в Двореца, да преминете през охраната на Краля, да се изправите срещу Лъва с оръжие в ръка и да го победите… което дори и в състоянието, в което е той сега няма да е лесно. За това ще трябва да се подготвите преди това. Това може да стане, като изпълнявате различни куестове свързани с Клана ви, като побеждавате герои от други Кланове и като събирате съкровища и оръжия.



"Сана вървеше през гората, слънцето вече се скриваше зад хоризонта. Тревога беше стегнала сърцето й, беше чула за случай на няколко изчезнали безследно Мечки в тази гора, но не бяха открити никакви улики, кой е извършителя… дали не бяха Плъховете, може би Зайците… изведнъж шум отдясно привлече вниманието на Мечката и тя се извъртя готова да се отбранява, срещу нея тичаше Амбър от Зайците, но имаше нещо нередно, в очите й имаше страх, а меча й беше прибран.
– Бягай! – извика Заека докато се стрелваше покрай Мечката, но Сана нямаше време да я последва, защото огромната Сянка вече се хвърляше върху нея…"


Армело е разделена на две големи фази – Нощ и Ден. От това в коя фаза се намирате зависи какви карти можете да играете и някои други неща, като например появяването на Сенки, играенето на Декларации и резултата на заровете в битка.



Сенките заедно с Кралската стража са двете "неутрални страни", като Сенките са врагове на всичките, а Стражата няма на ви закача, освен, ако вие не ги нападнете или не влезете в Двореца, но също така могат да бъдат насъскани срещу всички Герои с помощта на Декларации.  След хода на всички играчи играят Сенките и Стражата. Вторите имат навика често да ви застават на пътя и да ви пречат, като може да ви се наложи да ги нападнете в някакъв момент, но внимавайте, защото те са опасни противници.


"Меркуцио само минаваше през малкия град, когато вниманието му беше привлечено от шум в една от пресечките. Плъха се промъкна натам. Надничайки внимателно иззад ъгъла с една ръка на дългия си кинжал, а с другата готов да хвърли нож, Меркуцио видя източника на шума - Дейн от Вълците и Амбър от Зайците бях вкопчени в дуел. Вълка въртеше умело двуръчния си меч, но Заека, който беше много по-бърз избягваше всеки удар и светкавично контраатакуваше..."


Битките в Armello стават чрез хвърляне на зарове, като системата е много подобна на тази на Вещера. Резултата от заровете може да бъде щитове(защита) или мечове(атака) после двамата играчи сравняват резултатите си. Ако имате повече мечове от щитовете на противника си, то му правите поражение равно на разликата между мечовете и щитовете. В играта има много предмети, които ще накланят битките в различни посоки, като ви дават зарове в защита или атака. Също така в началото може да горите карти от ръката си за да наклоните битка в своя полза. Ако спечелите битката има няколко варианта. Първият е просто да изтласкате врагът си едно поле назад, в случай, че не успеете да го убиете. Ако го убиете, то тогава печелите едно Престиж, той губи едно и започва от началната си позиция. Ако когато Кралят умре вие имате най-много Престиж, то печелите играта.



Дигитална настолна игра



League of Geeks, за разлика от други са се възползвали на 100% от възможностите, които им дава съвременните дигитални устройства. Armello e изцяло 3D, всеки герой си има анимиран модел и атакуваща и защитаваща се анимация, както на полето, така и на по време на бой. Полето за игра, картите и героите са разнообразни и отлично нарисувани. И докато това отдалечава играта от класическите настолни игри, то я превръща в нещо приятно за игране на компютър, като по този начин има по-голям шанс да привлече и хора, които по принцип не играят настолни игри.



Интеракция между играчите


Когато играта е състезателна и играчите играят едни срещу други е важно до колко те влизат във взаимоотношения едни с други, до колко могат да си пречат простичко казано. В Armello това е застъпено сериозно, като има много начини да навредите на противниците си. Като започнем от очевидните неща, например да им вземете градовете или да ги прецакате с Декларация до неща като отровни ябълки, крадене на предмети, залагане на капани и засади в гората. Силната възможност за интеракция между играчите е причината убийството на друг герой да дава Престиж, защото играта много лесно може да се превърне от мирно изпълняване на куестове в лов на глави.

Заключение


Armello e отлична комбинация между класическа приключенска настолна игра и компютърна игра. В нея вие ще контролирате по един персонаж, който няма да е просто пионка, която се мести по дъската, а е напълно анимиран 3D модел, който ще крачи по полето, ще се бие и ще се защитава. Но в същото време вие ще имате определен брой действия, ще хвърляте зарове, ще теглите карти и ще ги играете срещу противниците си. Но освен красива обстановка и изпипан геймплей Armello предлага и много възможности за преиграване, понеже има няколко начина да спечелите и полето всеки път е различно, тъй като се генерира преди началото на играта. Но също така всеки герой си има свой стил на игра. Например Дейн е майстор на битките, за разлика от Сана, която е е магьосник и залага повече на това да контролира полето и играчите. 

 


По мое мнение Armello е връзката, която може да накара феновете, както на настолните игри, така и на компютърните да седнат и да поиграят нещо заедно. Играта, както винаги ще намерите на линковете по-долу. Нека вашият Клан спечели.

Линкове:


Няма коментари:

Публикуване на коментар