Наскоро, когато ви разказах за новото творение на Klei - Invisible Inc, аз споменах Mark of the Ninja. Днес не просто ще спомена отново тази чудесна стелт игра, а и активно ще сравнявам с нея играта за която съм решил да ви разкажа. След тези думи предполагам, че и без заглавието щяхте да се досетите, че става дума за новото допълнение към Assassin's Creed франчайза - Chronicles China.
Играта излезе на пазара на 22 април 2015 година. Разработена е (разбира се) от Ubisoft, 2.5D е и използва новият Unreal 3 енджин. В играта вие влизате в ролята на младата убийца Шао Джун, която чрез потайност и хитрост ще трябва да отмъсти за своето Братство.
Тук, преди да преминем към история, механики и други интересни неща, искам да кажа, че аз никога не съм играл Assassin's Creed игрите и за това няма да разглеждам Хроники, като допълнение към сериите, а само като стелт игра.
Историята
Годината е 1520, Азия. Китайското Братство е унищожено от група Тамплиери наричащи се Осемте Тигъра. Вие сте последният асасин от това братство и след като преминавата тренировка под ръководството на легендарния Ецио Аудиторе, се завръщате за да отмъстите за смъртта на братята и сестрите си. И ако е възможно да възстановите Китайският клон до предишната му слава. Първата стъпка от плана ви е да се оставите да ви заловят...
Геймплей и Механики
Ако сте играли Mark of the Ninja тук ще се почувствате в свой води. Chronicles използва много механики наподобяващи тези от творението на Klei. Във всяка мисия вие ще имате две задачи, една главна и една втопостепенна, която може и да не изпълнявате, но ако я изпълните, то тя ще ви даде бонус точки, с които да ъпгрейдвате Шао. На всяко ниво ще има по няколко чекпойнта и след всеки от тях ще получавате кратко резюме на представянето ви до сега. Като начин на игра ще имате избор между два стила на игра - агресивен и стелт.
Сигурен съм, че повечето от вас се досещат какво представляват двата стила, но нека все пак ви кажа малко повече за тях. Ако изберете първия, то ще се насладите на една доста прилична бойна система, която ще ви позволи да блокирате удари, да избягвате стрели и да изпълнявате други акробатични номера, с които да победите противниците си, ако сте достатъчно бързи.... Тези ви умения ще ви позволяват лесно да се справите с двама или дори трима пазачи. Не трябва да забравяте обаче, че вие все пак сте убиец, не войн и да не прекалявате с открития бой, защото в началото на играта два удара ще бъдат достатъчни за да ви убият, а противниците ви няма да ви оставят много място за грешки. Като най-опасното им оръжие ще бъде може би възможността им да викат подкрепления, с чиято помощ лесно ще обръщат боевете в своя полза. А малко по-късно в играта пазачите ще започнат да носят щитове и арбалети, които ще ви затрудняват още повече.
Ако изберете вторият вариант, ще имате удоволствието да влезете в ролята на смъртоносна сянка, която с всяко свое появяване ще взима по някого със себе си. Този вариант е вероятно малко по-труден от предишния, но ще ви дава и повече точки. Освен това малко неща могат да се сравняват с чувството да преминете цяло ниво без да ви видят или дори без да убиете някого. Доста е ясно кой начин на игра ми допадна повече, но определено и двата си имат прииумещества. Избирайки стелт варианта не ви спира от убиване на врагове стига това да става тайно и без никой да разбере. Основните механики, които тук ще използвате в този случай са...взаимствани както споменах от Mark of the Ninja. Вие ще се криете в тъмни врати, храсти, зад завеси и бали със сено. От укритията си ще можете лесно да се справяте с противниците си, без те да имат шанс да реагират. Не забравяйте да криете телата, защото иначе бързо ще се изправите срещу усърдно оглеждащи се пазачи, вместо мързеливо разкарващи се такива. Подобно на пазачите, които ще почнат да носят щитове и арбалети, така и докато се промъквате ще се сблъскате с лаещи кучета и шумни птици, както и издайнически скърцащ под.
Или можете просто да действате според ситуацията и да комбинирате двата стила, които предложих в горните два абзаца. Какъвто и начин на игра обаче да изберете, то ще има боеве, които ще ви вкарат в открит бой без значение дали го искате или не.
Сигурен съм, че повечето от вас се досещат какво представляват двата стила, но нека все пак ви кажа малко повече за тях. Ако изберете първия, то ще се насладите на една доста прилична бойна система, която ще ви позволи да блокирате удари, да избягвате стрели и да изпълнявате други акробатични номера, с които да победите противниците си, ако сте достатъчно бързи.... Тези ви умения ще ви позволяват лесно да се справите с двама или дори трима пазачи. Не трябва да забравяте обаче, че вие все пак сте убиец, не войн и да не прекалявате с открития бой, защото в началото на играта два удара ще бъдат достатъчни за да ви убият, а противниците ви няма да ви оставят много място за грешки. Като най-опасното им оръжие ще бъде може би възможността им да викат подкрепления, с чиято помощ лесно ще обръщат боевете в своя полза. А малко по-късно в играта пазачите ще започнат да носят щитове и арбалети, които ще ви затрудняват още повече.
Ако изберете вторият вариант, ще имате удоволствието да влезете в ролята на смъртоносна сянка, която с всяко свое появяване ще взима по някого със себе си. Този вариант е вероятно малко по-труден от предишния, но ще ви дава и повече точки. Освен това малко неща могат да се сравняват с чувството да преминете цяло ниво без да ви видят или дори без да убиете някого. Доста е ясно кой начин на игра ми допадна повече, но определено и двата си имат прииумещества. Избирайки стелт варианта не ви спира от убиване на врагове стига това да става тайно и без никой да разбере. Основните механики, които тук ще използвате в този случай са...взаимствани както споменах от Mark of the Ninja. Вие ще се криете в тъмни врати, храсти, зад завеси и бали със сено. От укритията си ще можете лесно да се справяте с противниците си, без те да имат шанс да реагират. Не забравяйте да криете телата, защото иначе бързо ще се изправите срещу усърдно оглеждащи се пазачи, вместо мързеливо разкарващи се такива. Подобно на пазачите, които ще почнат да носят щитове и арбалети, така и докато се промъквате ще се сблъскате с лаещи кучета и шумни птици, както и издайнически скърцащ под.
Или можете просто да действате според ситуацията и да комбинирате двата стила, които предложих в горните два абзаца. Какъвто и начин на игра обаче да изберете, то ще има боеве, които ще ви вкарат в открит бой без значение дали го искате или не.
"She's got the looks..."
Не! Не Шао Джун! Тя постоянно е с качулка, как да разбере човек? Играта имам предвид. Ubisoft са избрали за играта много интересен стил на анимация, който изглежда като нарисуван с четка. Това, което наистина ме впечатли, че не само кът сцените са направени в този стил, а цялата игра. Също така стила идеално пасва на мястото, където се развива играта. Буквално чувате как азиатската обстановка прави "клик" със стила на анимация. А в кът сцените можете да видите същият този стил разгърнат в пълния му блясък, придаващ на героите мистицизъм и тайнственост. Можем само да се надяваме, че постъпят по същия начин и с другите две игри от мини сериите Chronicles.
Освен добре изглеждаща Assassin's Creed Chronicles China и звучи добре, с приличен саундтрак и ефекти, също така и всички герои са дублирани, дори и пазачите. Озвучаването на играта няма да ви завладее, но определено не е лошо.
Освен добре изглеждаща Assassin's Creed Chronicles China и звучи добре, с приличен саундтрак и ефекти, също така и всички герои са дублирани, дори и пазачите. Озвучаването на играта няма да ви завладее, но определено не е лошо.
Заключение
Assassin's Creed Chronicles China е 2,5D стелт игра, разработена и публикувана от Ubisoft. В нея вие поемате ролята на Шао Джун, която след като е обучена от Ецио Аудиторе, се завръща за да отмъсти за унищожението на Китайското Братство и ако им шанса, да го възстанови.
Като механики играта взаимства много от Mark of the Ninja, но също предлага и уникален визуален стил, напомнящ на рисунка с четка и бои, които много добре пасва на обстановката и историята.
Chronicles стимулира играчите да са потайни и да елиминират противниците си бързо и без следи. Това не значи обаче, че ако ви забележат, то вие сте обречени. Напротив, като някой който е преминал обучение за асасин и то от Ецио Аудиторе, вие с лекота можете да се справите с двама и дори трима противници, залагайки на рефлексите си, които ще ви позволят с лекота да блокирате атаките на враговете си и дори да избягвате стрелите им. Не се увличайте обаче, защото пазачите често ще викат подкрепления и четирима, петима пазачи бързо ще се справят с вас, особено в началото, когато два удара са достатъчни да ви убият. Всичко това комбинирано създава една игра, която ще ви кара често да зареждате последния си запис за да опитате да постигнете максималния резултат за всяко ниво.
Малко по-субективно погледнато обаче...
Chronicles China не е лоша игра и ще ви предложи сносен стелт екшън, комбиниран с прилична бойна система, която ще ви позволи да запазите живота си, когато пазачите ви спипат. Историята на играта вероятно ще ви е интересна, ако сте фенове на поредицата...
На мен лично играта ми напомни на Prince of Persia игра, с различна тематика. Не казвам, че това е лошо, аз съм фен на поредицата, но може да е лошо за тези от вас, които искат да имат чувството, че играят AC игра.
Но...винаги има "но" някъде тук...
Първото, което ми направи лошо впечатление са изключително високопарните реплики на Шао Джун, които я карат да звучи наперено вместо студено и спокойно, както би трябвало да звучи някой, който чувства че контролира положението.
Второто нещо, което нямам обяснение защо са направили е факта, че когато двама пазачи си говорят, то те не виждат какво става около тях. Можете буквално да скочите над главите им, да се приземите точно зад един от тях и спокойно да се отдалечите. Те няма да реагират въобще. Това е механика на играта, нарочно направена по този начин!
И може би най-големият проблем, който имах с играта бяха скучните нива. Имаше такива, които си приличат, само са със сменени скинове и цветове Повечето просто бяха еднообразни - няколко етажа по които се качвате или слизате, подскачайки или катерейки се, убивате пазачите, изпълнявате целта си и продължавате към следващото. Което е чиста загуба на чудесния визуален стил, който Ubisoft са избрали за играта. Да не говорим, че не могат да се мерят с други игри от жанра, които предлагат доста по-разнообразни нива.
Заключение! Assassin's Creed Chronicles: China e прилична стелт игра, чиято история може да ви заинтересува, ако сте фенове на франчайза, но ако сте някой като мен, който никога не е играл Assassin's Creed играта може и да не оправдае очакванията ви.
Линкове:
Няма коментари:
Публикуване на коментар