Страници

сряда, 29 октомври 2014 г.

Lichdom: Battlemage



 

   Lichdom Battlemage е FPW игра( First Person Wizard =D ), разработена от Xaviant и пусната на пазара през август тази година.
  В играта вие ще влезете в ролята на млад магьосник или магьосница, които искат да отмъстят на злодеят, който им е отнел всичко. Водени от енигматичния магьосник Рот и с помощта на своя Грифон, вие ще трябва да преминете през всички трудности, които ще хвърли насреща ви красивият, макар и мрачен свят на Lichdom, за да постигнете целта си.

 


Магьосник, магьосник, колко да съм магьосник?



 Ами на 100%. Няма да имате никакво друго средство да се защитавате и да убивате освен двете си ръце и магията, която извира от тях. Интерфейса ще е напълно познат на всички, които са играли Elder Scrolls - ще виждате само двете ръце на героят си, а с мишката ще правите 99% процента от магиите. Освен това на екрана ще виждате и живота си, който в Lichdom е малко по - различен отколкото в останалите игри от жанра. Практически живота ви е разделен на три равни части(долу в левият ъгъл). Всеки път когато някой от трите бара бъде изразходен, не може да бъде възстановен, докато не намерите един от специалните сини кристали. Ако бара не бъде намален до нула, то той ще регенерира сам. Когато и трите са свалени до нула...умирате.
  Но да се върнем на магиите и да ви кажа повече за това какви точно ще можете а? Докато напредвате в играта, тя ще ви дава нови елементи или sigils, от които да си избирате  - вие ще можете да контролирате природни сили като огън, студ и светкавици, както и по - екзотични такива като кинезия, делириум, некромансия и дори ще имате контрол над самото време и пространство. Като цяло елементите могат да се разделят на такива, които правят поражение и такива, които ви позволяват да контролирате противника си - да го замразявате, да го отблъсквате назад, да го спирате на място, да му намалявате показателите и т.н.

  Но освен по елемент(sigil), магиите се различават и по своя вид. Могат да бъдат

  • Насочвани(targeted), които могат да бъдат точно прицелени от играча. 
  • С парабола(lob), които са като гранати, не могат да се насочват прецизно, но правят малко поражение около мястото където паднат. 
  • АоЕ... не, съжалявам, няма да се мъча да го преведа, всички знаете какво значи.
  • Капани(trap), се поставят предварително и се задействат, когато някой стъпи в тях. Могат да правят поражение, да приковават на място и какво ли още не. 
  • Самонасочващи се. Това мисля, че също в голяма степен е ясно. 
  • Лъч, който прави малко поражение, но постоянно, докато играча държи копчето.
  • И последното е телепорт на къси разстояния( = D ) - Blink. Телепорта сам по себе си може да е няколко вида, но с това няма да ви занимавам сега.
  И така, имате доста елементи, доста видове магии и понеже това няма да стигне на някои, има и система да си правите собствени магии, като компонентите за тях падат от противниците, които убивате. Дори има тайни подземия, от които има по - голям шанс да ви паднат по - хубави и редки компоненти. Цялата система е доста сложна и ако сега се захвана с нея, цялата статия ще трябва да е за това, но на кратко тя ви позволява да си подобрявате магиите по всякакви начини - да им увеличавате поражението, да им добавяте допълнителни ефекти, да им намалявате маната и така нататък. 

Ок, знам много магии и после?

 После започва екшъна. Играта за жалост не е с отворен свят, а е разделена на...коридори, нека бъдем честни, просто едни дълги коридори, където срещате противници и разкривате нови части от историята. Като я споменах, да си кажа и за нея - историята не е супер оригинална всъщност въобще не е, единственото, което ми допада е как се разкрива какво е станало с предишния Дракон.
  Но да се върнем на "коридорите". Те са красиви и сравнително разнообразни, със скрити подземия...но са праволинейни. Като са затворени зони, можеше да са малко по - разчупени поне, но...
  На всяко ниво ще ви налитат противници, които често ще ви дебнат в засада, така че си отваряйте очите. Също така вие притежавате и най - лошата характеристика на всеки магьосник - умирате лесно, когато ви докопат. Противниците, които ще срещнете са сравнително разнообразни и определено не се дават лесно, което прави сблъсъците ви с тях интересни. Основните видове лошковци, които ще срещнете са - такива, които ще се опитат да ви ударят с нещо по главата, такива, които ще хвърлят нещо по вас от разстояние, малки шефчета( mini boss) и подобрени версии на всичките тези(Enchanted bad guys)
  А ако някой от тях ви дойде в повече и умрете...е...ще трябва да се върнете на последния чекпойнт. Който винаги е много далеч от мястото където сте умрели.


Лично мнение

 Lichdom: Battlemage е игра за всички, които обичат да играят магьосник, когато разцъкват някое RPG, но винаги им се е струвало, че играта ги ограничава. Е, тук няма мана, няма cooldown, няма нищо, хвърляте магии, толкова бързо колкото можете. Чувството, че сте могъщ магьосник е истинско - противниците ви експлодират, замръзват, изгарят и се пръскат на парчета.
  Но играта е трудна. Толкова, че ако когато стигнете до първото шефче, може и да ви се наложи да започнете наново, защото начина по който сте си развили героя, няма да ви свърши работа. Което е малко досадно, но това е цената на предизвикателството. И в това няма нищо лошо, според мен.
   Играта е красива, магиите са много, можете да си ги подобрявате до безкрай, враговете ви налитат без да се замислят, вие се телепортирате около тях и сеете разруха...
   Но това омръзва адски бързо. Историята е скучна, цялото телепортиране напред назад става много досадно. А когато умрете...трябва да минете половината ниво отново. Нивата са затворени, дълги коридори....
   Играта има много добра система за бой и за правене/подобряване на магии, но е само това. А то не ми беше достатъчно.
   И все пак, ако искате да я пробвате, линковете са малко по - надолу.

Линкове:

Steam
Xaviant
Lichdom: Battlemage
   

Няма коментари:

Публикуване на коментар