„Магьосничество! Хълмовете на
Шамунтанти“ (“Sorcery!
Shamuntanti Hills”) е първата книга, от поредицата книги-игри на Стив
Джаксън, издадена през 1983 от Penguin
Books. И през тази година преработена за мобилни устройства от inkle.
Всички книги от поредицата могат
да бъдат разглеждани като самостоятелни или като части от една обща история,
като дори е възможно да пренасяте героите си, заедно с всичките им предмети и
умения от книга в книга.
Преди да ви разкажа по – подробно
за книгата, искам само да кажа, че тук ще говоря повече за механиките в нея,
отколкото за самата история. Предупредени сте.
Историята се развива във
фантастичният свят на Титан, на континента наречен Старият свят, където играчът
ще се сблъска с множество мистериозни създания и магически капани. Ще срещнете
екзотични племена, гиганти, хитри вещици, враждебни елфи и много други. Светът
е изграден достатъчно детайлно, че да създава усещане за собствена атмосфера,
която да ви грабне.
Почти цялото действие в книгата се
развива върху подробна карта на Шамунтантските хълмове. Върху картата ще се
показват всички места, на които можете да отидете.
А всеки пък, когато отидете някъде, картата ще остава на заден план, като пред нея ще се показва кратък текст, с всички възможни избори, от които ще може да избирате. Всеки път когато направите избор, към краткият текст ще бъде прешиван нов абзац, базиран на вашият избор. Този съвсем дребен визуален ефект всъщност има огромна роля за създаване на чувството, че наистина вие лично изграждате историята.
Съветът ми е да не претупвате четенето на текста или доста често ще преигравате едни и същи части от книгата. А сега малко за историята, която аз лично намерих за достатъчно интересна, че да искам да започна следващата книга, след като приключих тази.
А всеки пък, когато отидете някъде, картата ще остава на заден план, като пред нея ще се показва кратък текст, с всички възможни избори, от които ще може да избирате. Всеки път когато направите избор, към краткият текст ще бъде прешиван нов абзац, базиран на вашият избор. Този съвсем дребен визуален ефект всъщност има огромна роля за създаване на чувството, че наистина вие лично изграждате историята.
Съветът ми е да не претупвате четенето на текста или доста често ще преигравате едни и същи части от книгата. А сега малко за историята, която аз лично намерих за достатъчно интересна, че да искам да започна следващата книга, след като приключих тази.
Вие сте героят, който е нагърбен
със задачата да върне откраднатата Корона на Кралете, която има способността да
дарява носещият е с мистичните сили на Лидерството. Преди да започнете своето
приключение, вие ще трябва да направите един важен избор – да бъдете войн или
магьосник. Първият е по – силен в ръкопашният бой, а вторият има пълен достъп
до 48те заклинания в книгата.
Като споменах заклинания, мисля,
че е време да спра с историята, преди да съм издал прекалено много и да ви кажа
повече за механиките на играта/книгата.
Правенето на магии се случва по
много интересен и оригинален начин. Всеки път, когато имате възможност да
прибегнете до своите магически умения, пред вас ще се показва лист с трибуквени
думи, от тях вие ще трябва да изберете една. Не всички думи са магии, така че
избирайте внимателно. За разлика от магиите и войнът и магьосникът имат достъп
до услугите на богинята Либра, която може да им помогне по доста различни
начини.
Въпреки, че е възможно да излезете
от повечето ситуации, без да прибягвате до насилие, понякога няма да имате този
лукс и за това сега ще ви обясня как ще протече един стандартен бой между вас и някой противник.
Системата на битките е на пръв поглед проста, но всъщност изненадващо детайлна
и сложна за овладяване. Когато се сблъскате с кръвожаден противник, пред вас ще
се появи екран, на който ще видите героят си и противника, застанали един срещу
друг, а зад тях ще забележите по един слайдър, с който ще ви показва силата на
атаките ви. В книгата издръжливостта(stamina) на героят ви се използва като енергия за почти всички
действия и боят не е изключение. Когато вашата издръжливост стигне до нула, то
вие сте мъртви и ще трябва да започнете от начало. Самата битка протича на
ходове, като на всеки ход вие и противника ви определяте дали ще атакувате или
ще се защитавате. Ако изберете първото, чрез придърпване на героят ви напред ще определяте силата на
атаката си. Ако вашата атака е по – силна от тази на противникът ви, то вие му
нанасяте поражение. Тук се включва
неочакваната сложност на боят за която споменах, защото след всяка атака слайдърът ще става по –
малък и вие ще можете да използвате все по – слаби и слаби атаки…докато не
решите да се защитите. При защита вие няма да атакувате противникът си и със
сигурност ще загубите поне едно издръжливост, но ще възстановите
силите си и ще можете отново да атакувате с по - голяма сила. Отново нещо дребно,
което много ми хареса е как след всяка размяна на удари на заден план историята
продължава да се развива и описва действията ви – на вас и на вашият опонент.
За текстът по време на бой, важи съветът ми от преди малко – четете, защото
понякога ще ви подскаже какво е на път да се случи или какъв ще е следващият
ход на врагът ви.
След като накратко ви описах какво
да очаквате от първата книга, от поредицата „Магьосничество!“, ще ви оставя на
спокойствие да си я свалите и да й се насладите, защото в нея ще намерите
всичко, което може да очаквате в едно подобно заглавие, та дори и малко отгоре.
Хвърлете й един поглед и след това ще ми благодарите.
Inkle
Sorcery! on Google Store
Sorcery! on iTunes
Inkle
Sorcery! on Google Store
Sorcery! on iTunes
Няма коментари:
Публикуване на коментар