RPG е може би любимият ми жанр игри, но понякога екшъна в тях не ми е достатъчен и в такива моменти се потапям в изпълнените експлозии и умиращи пълчища от врагове ARPG-та. Игри, които доста добре се справят със засищането на нуждите ми от летящи навсякъде магии и безброй гадове са Path of Exile и Torchlight II. И докато е вярно, че тези две игри имат доста голямо количество неща, които да те занимават в тях, то винаги с любопитство и надежда проучвам, когато чуя за нова игра в жанра. Нова игра в любим жанр е почти като книга от любим автор. Случаят е точно такъв и с Victor Vran, за който ще ви разкажа днес. Играта излезе 24 Юли и е дело на създателите на небезизвестната Tropico - Haemimont. В това мрачно приключение вие влизате в ролята на ловеца на чудовища Виктор Вран.
Историята на Виктор
Вие сте ловеца Виктор Вран, който следвайки следите на своя приятел достига до претъпкания с чудовища град Загоравия. В единствената все още непревзета от ужаси сграда - двореца, вие срещате кралицата на Загоравия, на която се съгласявате да помогнете, след като научавате някои тайни на града.
Определено историята не е частта върху, която Haemimont са наблегнали, когато са правили VV.
Защо да убиваме чудовища с Виктор?
На пръв поглед играта определено изглежда, като всяко друго hack n...искам да кажа ARPG, но Виктор има няколко механики и възможности, които го отделят от останалите.
Първото нещо, което веднага вероятно ще забележите е, че можете да скачате. И то не просто така, а скачането има и практическо приложение. Първото, което ще използвате и по-често е това, че с няколко скока лесно ще се измъквате, когато враговете успеят да ви наобиколят. Второто, което е доста по-ефектно е това, че ще можете да отскачате от стените, като по този начин ще можете да достигате различни скрити места. Проблема, който може да имате със скачането по стените е, че тъй като Victor Vran е изометрична игра, то тя често ще скрива стени и арки, за да можете да виждате какво се случва около вас.
Добре де, може и малко прекалено да съм се развълнувал от възможността ви да скачате, но колко са ARPG игрите, в които можете да скачате, когато си искате? Ха! Точно!
Освен подскачайки наоколо ще можете да избягвате враговете си и като умело се отмествате от пътя на летящи към вас неприятни неща и спускащи се към главите ви оръжия. Комбинацията от тези две механики допринася много повече отколкото изглежда, за това играта да задържа вниманието ви и да не се усеща като повтаряща се и скучна.
Това което наистина отделя Виктор от останалите му колеги в жанра са две ключови неща - в играта няма класове и няма дървета с умения. Както и никакви показатели, които да си увеличавате, когато вдигнете ниво. Не, не, не е глупаво, слушайте! Victor Vran е игра, която рекламира себе си, като притежаваща тон предмети, които да събирате и наистина е така. В играта има много видове оръжия и всяко от тях има по три специфични умения, които ще можете да използвате докато го носите. Ще можете да екипирате по две оръжия и да ги сменяте едно с друго. Оръжията включват бързи неща като меч, рапира и наелектрезиращата шокпушка, но също и по-бавни неща, които правят повече АоЕ поражение, като огромен чук, коса и преносимо оръдие. Освен оръжия ще можете да си екипирате и Съдбовни карти, както и демонски умения. Първите ще ви дават различни пасивни бонуси, като повече живот, по-голям шанс за критикал и т.н. Демонските умения са това, което в света на Виктор най се доближава до магията. За тяхното използване ще ви е нужен overdrive, който ще трупате когато ви удрят или по други начини предоставени ви от различни предмети.
Освен тези неща Victor Vran съдържа в себе си и всички други чаровности на жанра, като орди от противници, подземия из които да пълзите, скрити съкровища и неприятни Шефчета, които да тупате. Света на Вран не е изграден от свързани помежду си места, а вместо това ще можете от централата си в двореца да се телепортирате до различни части от света. Като споменах подземията, в тях винаги ще имате някакви допълнителни, но незадължителни задачи, които ще ви дават злато, предмети или пари. А ако усетите, че ви е много лесно, то винаги ще можете да активирате някое от проклятията, които по различен начин ще модифицират противниците ви, правейки играта по-предизвикателна.
Виктор, Гласът и други известни ловци
Victor Vran определено не изглежда идеално и блестящо, сравнение с други игри излезли наскоро, но определено изглежда ефектно. Врагове ще летят навсякъде, скелетите ще се пръскат на парчета, заобикалящи ви предмети ще експлодират, АоЕ ще горят земята под краката ви. Враговете в началото ще ви писнат може би бързо, тъй като за дълго време ще срещате единствено скелети и паяци. Тук е мястото да спомена, че много от анимациите и ефектите на различните умения, както и някои механики свързани с уменията, наистина ми напомнят за Torchlight ІІ. Особено уменията, които имат шанс да се задействат, както и това, че големите оръжия, като чука и косата поразяват повече от един противник, просто защото са големи. Victor Vran e нещо, като далечен, по-мрачен братовчед на творението на Runic.
Относно това, което ще чуете в играта има две неща, които изпъкват веднага - Виктор е озвучен от същият човек, който е дал гласът и на Гералт от Ривиа. Двама ловци на чудовища озвучавани от един и същи човек някак си ми се струваше странно, може би просто аз съм свикнал прекалено много да свързвам гласът с Вещера.
Второто нещо е Гласът, който единствено Виктор чува в главата си. Този Глас няма да ви помага по никакъв начин, напротив той ще ви побърква с хапливите си забележки и реплики. Например ще ви предизвика да влезете в лабиринта, намиращ се в царската градина, но щом започнете да прескачате стените му, ще ви обвини, че мамите. Или в няколко подземия постоянно ще ви повтаря, че вървите в грешната посока. Гласът е тънката нишка хумор, в мрачният свят на Виктор, който определено допринася за това играта да не е толкова еднотипна.
Заключение
Victor Vran е 2.5D ARPG, в което вие поемате ролята на ловеца на чудовища Виктор Вран, който търси своят приятел. Това му търсене го завежда до град Загоравия. Преди да кажете "О, не ARPG отново!", то позволете ми да ви кажа какво разграничава Victor Vran от останалите му колеги в жанра.
Първото нещо е това, че няма никакви класове или дървета с умения в играта. Вместо това уменията, с които ще разполагате зависят от оръжията, които носите. Всяко оръжие ще ви дава по три уникални умения. Друго средство с чиято помощ ще трепете гадините, които ще идват на пълчища срещу вас са демонските ви умения, които са и еквивалента на магии в света на Вики. И накрая, но не последно място вие ще можете да си екипирате Съдбовни карти, които ще ви дават различни пасивни бонуси.
За жалост няма как да не кажем, че случаят на Вран е същият, като на много други игри, които се опитват да се разграничат от големите заглавия в жанра. С други думи най-силните му страни са и неговите най-слаби. Това е така, защото, когато играта е изградена покрай подобни механики, то тя страда от липсата на една много важна особеност на ARPG-тата и на RPG-тата като цяло - възможност за преиграване. Вярно, можете да се опитате да биете играта с различни оръжия, умения и карти, но дори това няма да се доближи до преиграването с напълно различен клас.
На мен лично ми хареса, ако си търсите "леко" ARPG или добро забавление за уикенда, то Victor Vran определено се вписва и си заслужава.
Линкове:
Официален сайт
Steam
GoG
Първото нещо е това, че няма никакви класове или дървета с умения в играта. Вместо това уменията, с които ще разполагате зависят от оръжията, които носите. Всяко оръжие ще ви дава по три уникални умения. Друго средство с чиято помощ ще трепете гадините, които ще идват на пълчища срещу вас са демонските ви умения, които са и еквивалента на магии в света на Вики. И накрая, но не последно място вие ще можете да си екипирате Съдбовни карти, които ще ви дават различни пасивни бонуси.
За жалост няма как да не кажем, че случаят на Вран е същият, като на много други игри, които се опитват да се разграничат от големите заглавия в жанра. С други думи най-силните му страни са и неговите най-слаби. Това е така, защото, когато играта е изградена покрай подобни механики, то тя страда от липсата на една много важна особеност на ARPG-тата и на RPG-тата като цяло - възможност за преиграване. Вярно, можете да се опитате да биете играта с различни оръжия, умения и карти, но дори това няма да се доближи до преиграването с напълно различен клас.
На мен лично ми хареса, ако си търсите "леко" ARPG или добро забавление за уикенда, то Victor Vran определено се вписва и си заслужава.
Линкове:
Официален сайт
Steam
GoG
Няма коментари:
Публикуване на коментар