Последните няколко ревюта, които написах бяха за
игри, които не правят нещо ново, а вместо това правят нещо вече виждано. Само
че го правят изключително добре, като в същото време включват и нещо от себе
си, което ги прави уникални. Днес мисля да продължа този тренд.
Ori and The Blind Forest е 2D Metroidvania игра, с
леки RPG елементи, която е разработена от Moon Studios и публикувана на 11-ти
март 2015 година.
Историята
По време на ужасна буря, малкия Ори пада от Духовното Дърво( Spirit Tree ) и е намерен
от Нару, която го отглежда като собствено дете. По -късно Гората е
застигната от бедствие и започва бавно да умира. Нару е една от жертвите на
това бедствие.
Сега, отново осиротелия Ори трябва да разбере и
спаси Гората, в която живее.
Геймплей
Ori and The Blind Forest е 2D приключенска игра, със
сравнително голям свят, разделен на части, които са свързани помежду си. Но
като във всяка Metroidvania игра и тук ще намерите много врати, печати,
барикади и какво ли не, които ще блокират пътя ви напред, докато не се сдобиете
с нужното умение. За отварянето на вратите ще ви трябват Ключове, които
понякога е предизвикателство да съберете, друг път ще е нужно да имате
определено количество мана, така че може би е добра е идеята да се върнете за тези ъпгрейди на маната,които подминахте. Други неща, които ще събирате по
пътя си, са Фрагменти, които ще ви разкриват картата, както и ъпгрейди на живота
ви, които винаги е хубаво да се събират.
По време на приключението си, вие също ще събирате и
Духовна Светлина(Spirit Light), като си взаимодействате с различни предмети и
убивате лошковци. Когато съберете нужното количество Светлина, то Ори ще вдига
ниво и ще има възможност да научи ново умение от едно от трите „дървета“ с
умения – Офанзивно, Оцеляване и Приключенско.
В дълбините на Гората освен това ще откриете Мъдри
Дървета(Ancestral Trees), от които ще научите уникални способности. Тези
способности няма друг начин да бъдат научени, освен от тези Дървета и са ключови
за прогреса ви в играта.
Ori and The Blind Forest използва освен като чекпойнти(Spirit
Wells), така и като ръчни сейвове(Soul Links). Освен очевидните разлики между тях, има и още една важна - Кладенците ще възстановяват напълно живота и маната ви(в играта
се казват по друг начин, но…), докато Линковете само частично ще правят това и то ако имате
нужните умения. За да научите ново умение, след като вдигнете ниво, ще ви е
нужен или Линк или Кладенец.
Линковете са много важни и не трябва да забравяте да ги използвате, защото
Кладенците са изключително рядко
срещани, а когато умрете, играта ще ви връща на последното място, където сте се
записали, като това може да е половин свят назад, точно преди онази гадна част,
която минавахте цял ден.
Но това, което наистина добре е направено, е “platforming”-a.
Има абсурдно завъртяни и сложни пъзели, с които ще трябва да се справите.
Например тройни скокове, където ще трябва да сменяте посоката насред въздуха,
телепортиране покрай смъртоносни шипове, блинкване над пропасти, пълни с шипове,
за да събирате Ключове, използване при атаките на противниците, за да отваряте проходи, както и смъртоносно
течение, което трябва да надбягате, докато от всички страни идват лошковци.
Естетиката на играта
Друга много характерна черта на Ori е красивата графика и прекрасната музика. Играта е изключително цветна, но не безумно шарена,
а майсторски изрисувана. Докато играете, реално ще имате чувството, че сте в
стара гора, пълна с живот. До някъде ми напомня за Trine, но дори
по-красива. Освен това героите имат лек Ghibli характер, който се вписва много
добре в света.
A музиката…не мога да я опиша, за да добиете
представа, трябва да я чуете. Тя е това, което създава уникалната атмосфера на
играта. Всяка част от нея е на правилното място и ви създава чувството, което е
нужно в този момент. Музиката е на нивото на игри като Transistor и Journey.
И третата, също важна част, която допринася за
пълнотата на света на Ори, е историята. Няма да ви я издавам, но тя е наситена с
чувства, смислена и добре разказана чрез ретроспекции и кратки клипчета. Но не липсват и напрегнати моменти, когато Ори се крие от Куро, както и затрогващи обрати,
особено към края на играта.
Заключение
Ori and The
Blind Forest е наистина много добре направена Metroidvania приключенска игра,
която има всички нужни качества за представител на този жанр и дори повече.
За мен беше невъзможно да открия слаби места. Героят
се контролира добре, пъзелите са хитроумни, трудни и разнообразни. За някои от
тях ще ви трябва доста умение и търпение, за да ги минете.
Света на играта е зашеметяващо красив, разнообразен
и жив. Докато играете, ще имате чувството, че преминавате през истинска гора, пълна с живот и обитатели. А прекрасната музика и чудесно поднесената, затрогваща история, създават
чудесна, макар и малко тъжна атмосфера, която прави света на Ори завършен.
Искрено ви препоръчвам Ori and The Blind Forest, пробвайте я и
после ще ми благодарите.
П.С. Изглежда очевидно, но ви съветвам да стоите
далеч от нея, ако не харесвате този тип игри или platforming-a не ви е по силите. Защото ако е така, то тази игра ще е едно болезнено изживяване за вас.
Линкове:
Няма коментари:
Публикуване на коментар