Дълго време се чудех дали да пиша за Tormentum, дали си заслужава. Накрая реших, че си заслужава и ето защо.
Tormentum е
“point and click” игра
на ужасите, създадена от малкото независимо студио “OhNoo!”, след като успешно
събра нужните й пари с помощта на indiegogo. Играта излезе на пазара на 4ти март
2015г.
Защо толкова нерешителен?
Като цяло харесвам “point and click”, но с няколко
изключения( като Night of
the Rabbit) този жанр за мен са леки игри, с които просто да
убивам време. Ето защо, когато хванах Tormentum нямах никакво намерение да пиша за нея,
но тогава играта ме прикова с тъмния си чар, с невероятните си рисунки.
Историята
Събуждаш се…пода под краката ти се движи, отваряш
очи…затворен си в клетка, висяща от дирижабъл…спомените ти…няма ги…
Вие влизате в ролята на загърнат в мистерия странник, който не помни почти нищо, но сега е заловен и лети към затвора си. Задачата ви е да научите какво се е случило и защо сте обвинени, че сте зли.
Геймплей
Tormentum e класическа
“point and click”
игра – виждате предмет, взимате го, събирате още няколко, отключвате следващата
част от играта. От време на време решавате логически загадки и говорите с
различни персонажи, които ви дават задачи и предмети.
Играта е с добра продължителност(около 2-3 часа) и има три различни „местности“, в които се развива. Като всяка една от тях има уникална обстановка и стил.
Но все пак си остава “point
and click” , нищо повече, нищо по-малко.
Чарът на играта
Това, което ме накара да играя Tormentum, както и да напиша
това ревю е стила, в който е нарисувана играта и атмосферата, която този стил
създава. Невероятно е колко много може да се подобри една игра от стила,в който
е нарисувана.
Според официалния сайт на “OhNoo!” в Tormentum има повече от 100 ръчно нарисувани картини, дело на художника Piotr Ruzskowsky, които са вдъхновени от творбите на H.R. Giger и Zdzisław Beksiński.
Още от самото начало е ясно, че създателите на играта са се стремили към тъмна обстановка – метеоритния дъжд, това, че вие сте в клетка и обвинени, че сте зли, информацията, която получавате от единствения друг пътник на дирижабъла, всичко това потвърждава този стремеж.
Но картините на Ruzskowsky са това, което превръща този малко клиширан сюжет в злокобното и мрачно преживяване, което успешно ви вдъхва чувството на отчаяние, тъга и самота.
Добро допълнение също е възможността да взимате решения, които да променят края на играта. По време на пребиваването ви мрачния свят на Tormentum, вие ще имате избора на кого да давате различни предмети. И докато това не променя особено начина, по който протича играта, то води до един от двата различни края. Тези избори ще бъдат „Добри“ и „Лоши“, но по време на играта единственото, което ще ви помага да ги определите като такива, ще бъде вашето собствено чувство за справедливост.
Заключение
Tormentum е мрачно и зловещо приключение за изборите, които хората правят през живота
си и за последствията от тези избори.
Играта е чудесен избор за тези, които търсят добър “point and click”, смесен с малко мрачност и урок по морал.
Но моля ви, дори не се приближавайте до Tormentum, ако търсите екшън и стряскащи моменти, няма да ги откриете тук.
Няма коментари:
Публикуване на коментар