След около десетина часа игра, реших да напиша превю за новото отроче на Ubisoft – Might and Magic X Legacy. За да няма объркали се, това е превю, тоест не съм завършил играта, а само споделям първите си впечатления от нея, да се знае! Сега за играта.
Играли ли сте Grimmrock? Не? Добре, нещо по – класическо… Wizardry 8 ?
Да? Супер! M&M X е точно в този стил – походово RPG от първo лице, в което вие сформирате своя група от юнаци с различни
умения и те се щурат из света на Ашан, изпълнявайки куестове.
Преди да ви кажа за техническата
част на играта, ще ви спомена накратко историята – вие сте четиримата ученици
на прославен герой и сте дали обещание да занесете праха му в Картал, само че
градът се е разбунтувал и никой не може да влиза или излиза от там. Също така
политическото положение е сложно – императорът е мъртъв, а императрицата е
запретнала ръкави да променя нещата, което не се харесва на всички. И сега, за
да изпълните обещанието си към вашия учител, то вие ще трябва да помогнете на
една сурия хора да оправят своите проблеми. Това, ако не се казва спазване на
дадената дума, пък на. Историята се развива след краят на Heroes of Might and Magic 6, така че SPOILERS! Сега да се върнем
на това как работи играта.
Вашите юнаци (герои) могат да бъдат от една от
четирите раси в играта – хора, елфи, джуджета и орки. Всяка раса има по три
класа, които си приличат и се различават малко – воин, стрелец и магьосник.
Изключение са хората – те нямат стрелец – имат си наемник, който е по малко от
всичко. Всеки клас започва с две умения по подразбиране, те са задължителни.
Освен тях, преди да започнете играта, можете да научите още някое, в зависимост
от това колко точки за умения имате – хората имат четири, останалите – по две.
Нямате много свобода в избора си, да знаете. Например магьосникът ви няма да
може да размахва двуръчен меч и да носи тежка броня, но дори и да може, то няма
да е много способен с тях. Броят умения
е приличен – всякакъв вид оръжия, които се сетите, умение да борави с две
оръжия, с двуръчни такива, тежки брони, леки, няколко магически училища (земя,
вода, огън, светлина, мрак, прайм) и т.н. Ако не ви стигнат точките, не се притеснявайте – след като
започнете играта, ако искате, ще можете да научите и всички
възможни за даден клас умения.
Всеки клас има по едно ниво на
развитие – вашият Свободен магьосник може да стане Архимаг, например. Също така
всички умения имат три нива на майсторство – expert, master и grandmaster. За да преминете от предишното на следващото, то
трябва да намерите различни NPC-та, които срещу определена сума
пари ще ви научат.
Избрали сте си вече какви класове ще бъдат
героите ви и какви умения ще имат, значи сте готови да започнете играта. (О, за
малко да забравя, ако не ви се занимава с цялото създаване на група, оставете
го на играта, тя ще се справи прилично.) Приключението ви започва на брега на
полуостров Аджин, пред портите на Сорпигал-до-морето.
Още преди да направите и десет
крачки вече едно NPC ви е скочило и си говори с вас,
като ви предлага да ви разведе из града – откажете или се съгласете, няма
значение. Най – досадното в цялата игра, за мен, е начинът по който се движи
групата ви – поле на крачка, при което изглежда много странно, все едно се
придвижват на подскоци, но…така са решили.
След като влезете в града ще
видите, че той е добре направен и си има дух на такъв за какъвто го представя
историята – спокойно място, където стари вече герои идват да се отдадат на
заслужен отдих. На мен лично градът веднага ми напомни на Academy от Heroes of Might and Magic 4, но всъщност май е
вдъхновен от о. Санторини, Гърция.
В този нов Сорпигал(да не се бърка
с Нови Сорпигал) ще откриете всичко, което ще ви трябва за да започнете
приключението си – храм (на Елрат), ковачница, страноприемница, куестове и NPC-та, с които да си поговорите. За жалост
докато не изпълните един определен
куест, няма да можете да излезете през другата порта на града, което е леко
досадно, но пък въпросният куест не е много дълъг, така че… И ако си мислите,
че първата задача, която ще получите, е да прочистите някое мазе от паяци, то
вие сте напълно прави!
Куестове и NPC-та много, някои ще ви разказват
вицове дори, но освен това ще ви кажат по малко история или пък някоя клюка,
която може и да ви помогне или пък да ви е интересно да чуете, ако ви
интересува историята на поредицата (имам предвид Heroes of Might and Magic 5-6 и M&M X, тъй като
последната няма нищо общо с предишните Might and Magic). Ако сте
само за геймплея, няма да загубите, ако не прослушате всяка реплика, която имат
да ви кажат жителите на полуострова.
И като споменах куестове и
геймплей – няма как да не обърнем внимание на битките, все пак това е RPG, битките са голяма част
от това което ще правите. Ако сте играли друга подобна игра, то боевете няма да
са нищо ново за вас, но все пак да кажа как протичат – след като сте на нужната
дистанция боят започва, ако имате късмет, то противникът ви ще е далеч и ще
можете да стреляте по него или да му хвърлите някоя магия преди да се приближи,
ако не – вадите мечовете… Ходовете протичат в следния ред – първо играят всички
ваши герои, след това всички противници. На ход всеки герой има право на едно
действие – магия, удар, да се защити, да пие колба за здраве или мана (или
някаква друга, има още няколко вида). Битките протичат сравнително бързо, дори
с по – силни противници.
Трябва да си призная, че боевете
са приятни и в тях има достатъчно нужда от комбинации между уменията на героите
ви, за да са интересни и предизвикателни. Между другото, в играта почти няма
безполезни умения или магии, просто някои са по – ефективни от други. Но във
всяко училище има поне по една магия, която ще използвате до края на играта.
За жалост далеч не всичко в боя ми
харесва. Например, докато противниците ви са на определена дистанция, не можете
да си изберете кого да атакувате, не можете да избягате от боя и също така почти не можете да се движите
след като влезете в ръкопашен бой.
Сега като споменах противниците,
да кажа нещо за тях, което за мен лично е важно и помага играта да не ми
омръзне – вариантите им са много. Ако сте играли HoMM 6, то ще срещнете всички единици от замъците като противници или NPC-та, та дори и някои, които ги няма в HoMM 6. Също така всеки противник си има
собствени умения, които ще трябва да взимате предвид когато се биете с него,
което допълнително допринася за разнообразието от битки и тактики.
Е, май му е време за финални
редове.
Ако харесвате такъв жанр RPG, пробвайте играта, а ако
никога не сте играли такива, но сте любопитни, пак я пробвайте. Ако сте фенове
на Heroes of Might and Magic вселената, играйте я. Дори и да
не сте играли предишните девет Might and Magic (като
мен), тази е в друг свят, така че това да не ви спира.
Не играйте M&M X, ако сте върли фенове на старите M&M, много хора като вас са разочаровани от нея. Не се
приближавайте дори до играта, ако не харесвате походови RPG-та . Също така, ако искате графиката на играта ви да е идеална, не
се захващайте с Might and Magic X, играта хич не блести с графиката си, но не мисля, че има и за цел
да го прави, все пак в менюто има опция “retro pixelization”.
На мен лично ми харесва, за сега съм до втората част на играта и съм
безнадеждно загубен в една гора. До скоро!
Официален сайт
Steam Might and Magic X
Официален сайт
Steam Might and Magic X
Няма коментари:
Публикуване на коментар