Обичате да се биете с чудовища? Да намирате съкровища? Да се завирате из мрачни подземия? Да развивате героите си?! Да? Значи следващата игра може и да ви грабне … в началото.
Loot and Scoot на Victory point games е бърз dungeon crawl, около 20 мин. за една игра. Хубаво, нали? Пътувате в автобуса, една бърза игра и хоп, пристигнали сте … м-да.
Можете да играете сами (или с пътуващия до вас в автобуса) или мултиплеър срещу най – много трима противници. Преди да започнете трябва да си изберете име, след което да съберете смели приключенци, с които да се впуснете в … ами в приключенстване, какво друго? В началото можете да си изберете само двама от четиримата възможни герои, които да съставят вашата група – рицар, магьосник, убиец и лечител. До всеки от тях има малко символче – триъгълник, квадрат, кръг и кръст, но за тях след малко.
След като си изберете групата, която ще се сражава в подземието, играта ви дава избор – вие да изберете какви чудовища и къде да има съкровища в подземието, което противника ви ще напада, или играта да го направи за вас.
След като всичко е приготвено – имате си имена, имате си група смелчаци, имате си и подземие, натъпкано с чудовища и съкровища, е време за първия ви ход. На всеки ход имате две точки за действия, а действията, които можете да предприемете са да наемете още един смелчага, да купите наемник (той не може да напада, но има друга роля за която също след малко), да си купите сграда, с която да ъпгрейдвате някого от приключенците си (можете да имате само две сгради), да ъпгрейдвате някого (ако имате сградата за него), да изпросите 5 злато или да нападнете близкото свърталище на чудовища. Срещу всяко действие пише колко точки иска то.
Да кажем, че сте решили да нападнете близкото подземие – играта ви показва карта на подземието с всички стаи и коридори, но не виждате какво има в стаите, след като цъкнете на дадена стая. Играта ви показва дали вътре има чудовище или съкровище. Ако има чудовище се сбивате автоматично.
Как протича битката – доста простичко всъщност:
Как протича битката – доста простичко всъщност:
До всяко създание са показани символчетата на героите, които могат да го нападнат (сещате се – триъгълник, кръг, квадрат и кръст), също така пише и колко трябва да хвърлите за да го победите (обикновено е ‘6’), всеки герой, който може да се бие, хвърля по един зар и ако се падне ‘6’ печелите битката, ако не се падне – имате право на избор кой от групата ви да бъде „ранен“ (тук влизат в играта наемниците). И така докато не ви се падне ‘6’ или не умрете всички…така де, не бъдете „ранени“.
Ако имате късмет и хвърлите шест, печелите битката и получавате кратка статистика – колко стаи сте ограбили до сега и колко злато сте заграбили, също така получавате избор дали да насилите късмета си и да влезете по – надълбоко в подземието или да си тръгнете с докопаната плячка.
Ако бъдете победени в първата си битка за настоящия ви ход, боговете ще проявят милост към вас и ще ви дадат по един допълнителен зар за всеки от героите ви, който може да участва в битката, при следващата ви среща с чудовище. Това продължава докато не спечелите битка.
Някъде в началото споменах, че можете да си ъпгрейдвате героите – да, но това има само едно приложение – когато противникът ви удари ъпгрейднат герой, той му маха ъпгрейда, но не го убива и трябва да го ъпгрейдвате пак (струва пари).
Играта продължава докато някой от играчите не победи шефът на подземието.
До тук се опитах да изложа какво представлява играта, неутрално, без предразсъдъци, сега ще ви кажа директно какво мисля.
Играта създава чувството, че не е завършена! Ъпгрейдите имат минимално значение, класът определя само дали героят може или не може да участва в битката. Не можете да ъпгрейднете всички герои, а всеки път когато някой умре, трябва да давате пари отново за ъпгрейд?! Всичко, което решава битката е един зар, и едно число от него – ‘6’, докато противникът ви не може да не ви уцели.
В играта е вложено старание – всеки герой има собствена атакуваща анимация. Когато противникът ви атакува, героят, който ще го отнесе се опулва много смешно, има доста добро разнообразие от видове противници – хидри, харпии, гиганти, тролове, орки и какво ли не. Някои от чудовищата удрят само един от героите ви, други само двама, трети – всички.
Разбирам, че играта няма за цел да е копие на Descent, но според мен е прекалено … неангажираща. Вие решавате – happy dungeonering!
За още ревюта на настолни игри - Big Box Gamers
Няма коментари:
Публикуване на коментар